Forever Living Products Scandinavia AB

Antall ansatte: vel 40
Representerte land: Sverige, Danmark, Norge, Finland

Forever har virksomhet i over 150 land i alle verdensdeler og er verdens
største dyrker, produsent og distributør av Aloe vera. Selskapet ble startet
for vel 30 år siden av den amerikanske ildsjelen Rex Maughan og kom til Skandinavia 20 år senere. Alle produktene er basert på Aloe vera fra egne plantasjer. Fordi vi selv eier hele produksjonsprosessen,
fra plante til ferdig produkt, kan vi kontrollere og garantere at kvaliteten er
den beste. Det ligger i tiden å ta ansvar for sin egen helse, og stadig flere interesserer seg for naturlige alternativer. Direktesalg øker også over hele verden og viser at vår forretningsmodell er riktig. Forevers produkter kan ikke kjøpes i butikk, kun gjennom uavhengige forhandlere.
Vi er i dag Skandinavias største direktesalgsforetak innen helse- og hudpleieprodukter basert på Aloe vera. Forever er medlem av Direktesalgsforbundet.

Villa Korndal

Forevers skandinaviske kontor har siden 2006 vært å finne i Villa Korndal i Mölndal, like sør for Göteborg. Det er en ærverdig villa som ble bygget i 1870 til David Otto Francke, industrimannen som i sin tid gjorde papirbruket Korndal til Sveriges største. Bygningen ble senere kjøpt av familien Wallenberg, og deretter var den direktørbolig for Papyrus. Vi kaller til vanlig huset for ”Slottet”, og det lever absolutt opp til navnet. Det har en flott representasjonsavdeling der utsøkte møbler, staselige krystallkroner og mesterlige veggmalerier er bevart. Gartnerne tar hånd den fine parken vår, og det er her vår årlige og populære sommerfest for forhandlerne finner sted.

Lager

Lageret vårt har siden 2015 ligget i Nederland hos Forever Direct. Derfra sendes våre produkter til hele Sverige, Finland, Norge, Danmark, ja, faktisk helt til Grønland og Svalbard.

Kvalitet, miljø, ansvar

I vår virksomhet anstrenger vi oss for å verne om miljøet og gjøre så lite miljøavtrykk som mulig. Derfor dyrkes all vår Aloe vera  med vekselbruk for ikke å utarme jorda. Vi etterstreber at alle Forevers medarbeidere skal ha det bra, og at vi skal gi våre forhandlere og sluttkunder tilgang til produkter av høyeste kvalitet. Vi er meget stolte over at Forever er et av de få selskapene i USA som er sertifisert for både kvalitet og miljø i henhold til den internasjonale standarden ISO 9001 og 14001 samt OHSAS 18001, som omhandler helse og sikkerhet i arbeidsmiljøet. For å gi tilbake en del av Forever-ånden til samfunnet, arbeider vi aktivt med forskjellige hjelpeorganisasjoner og bidrar også til humanitære prosjekter gjennom Forever Giving. Les mer på www.forever-giving.org

Ledelse

Forevers markedsføring og salg blir utført av eksterne, uavhengige forhandlere. I tillegg til en intern, operativ ledergruppe finnes også en ekstern, rådgivende ledergruppe.

Office Managers

Fredric Alerstam – Country Manager